Ο Σύλλογός μας, οργάνωσε το χρονικό διάστημα από 17 έως 21 Ιουλίου 2023 το 2ο Θερινό Σχολείο για μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου με τα παρακάτω τμήματα:

Α. Ρομποτικής & Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνίας στο χώρο του ΕΠΑ.Λ. Βροντάδου :

Ρομποτικές Πλατφόρμες με τον Κωνσταντίνο Τσατσαρώνη, εκπαιδευτικό Πληροφορικής στο 7ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Χαλανδρίου και προπονητή σχολικών ομάδων ρομποτικής Ολυμπιακής κατηγορίας.

Περιεχόμενο μαθήματος: Οι ρομποτικές πλατφόρμες είναι ένα ενδιαφέρον και χρήσιμο εργαλείο για την εκμάθηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Η επίλυση των ρομποτικών προκλήσεων ενθαρρύνει την καινοτομία και αναπτύσσει τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων στους μαθητές. Επειδή η ρομποτική διασχίζει πολλά μαθήματα, οι μαθητές πρέπει να μάθουν και να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους για την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική, τα μαθηματικά και τον προγραμματισμό.

Smart Home με τον Θεοφύλακτο Γεωργάκη εκπαιδευτικό Πληροφορικής στο ΓΕΛ Λάλα Ηλείας και προπονητή σχολικών ομάδων σε διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του WRO HELLAS στην κατηγορία Regular.

Περιεχόμενο μαθήματος: Για να καλυφθεί η αυξανόμενη παγκόσμια απαίτηση για αύξηση της γεωργικής παραγωγή, οι γεωργοί και η γεωργικές επιχειρήσεις καλούνται να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες για την αύξηση και βελτιστοποίηση των παραγόμενων προϊόντων. Για το λόγο αυτό στρέφονται στη χρήση έξυπνων ρομποτικών συστημάτων, εξοπλισμένων με αισθητήρες και ενεργοποιητές, που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ).

Ανατρεπτικές Τεχνολογίες με τον Λευτέρη Καλογρηά Μηχανικό Λογισμικού

Περιεχόμενο μαθήματος: Οι τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της Τεχνολογίας που περιλαμβάνει και την Τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) και πως επιδρούν στην καθημερινότητά μας.

Β. “Στα χνάρια του Οδυσσέα” στο νεότευκτο χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολικού συγκροτήματος:

O γύρος της …ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ σε 5 ημέρες! με την Στέλλα Τσιροπινά, φιλόλογο-δρ. Θεατρολογίας Α.Π.Θ.

Περιεχόμενο μαθήματος: Αφήγηση και θεατρικό παιχνίδι, με αφορμή το ταξίδι και τις περιπέτειες του Οδυσσέα

Νόστος με την Πόλυ Βασιλάκη, εκπαιδευτικό, συγγραφέα παιδικής Λογοτεχνίας.

Περιεχόμενο μαθήματος: Μέσα από κείμενα της ελληνικής Λογοτεχνίας, πεζά και ποιήματα , οι έφηβοι θα προσεγγίσουν το θέμα του Νόστου, της επιστροφής στον γενέθλιο τόπο, τόσο σε πραγματικό όσο και σε συμβολικό επίπεδο. Εκφράζοντας τα συναισθήματά τους μέσω των παραστατικών Τεχνών, θα εικονοποιήσουν τον Λόγο και θα παράξουν έργα τα οποία κα θα δημιουργήσουν ένα πρωτογενές εκθεσιακό υλικό στο χώρο της Βιβλιοθήκης.

Με τι μοιάζει; με την Ρένα Χούλη , φιλόλογο, Διευθύντρια του 4ου Γυμνασίου Χίου.

Περιεχόμενο μαθήματος: Μέσα από τις Ομηρικές παρομοιώσεις της Οδύσσειας θα ταξιδέψουμε στην καθημερινότητα της εποχής του Ομήρου, θα φτιάξουμε εικόνες στο μυαλό και θα βρούμε δημιουργικούς τρόπους να τις εκφράσουμε.

Αστροθεσίες και καταστερισμοί στον ουρανό του Αιγαίου με τον Κωνσταντίνο Βούκουνα, τεχνολόγο μηχανικό, Διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Χίου.

Περιεχόμενο μαθήματος: Με την αναζήτησή μας αυτή, δεν θα κάνουμε Αστρονομία. Ένα ταξίδι στον ουρανό του Αιγαίου μας θα κάνουμε και παράλληλα μια αναζήτηση στην τέχνη και στο μύθο και πού ξέρεις, ίσως ένας άλλος ευφάνταστος ερευνητής να βρει άλλα, δικά του σχήματα, χρώματα κι ονόματα, και να πλάσει καινούριους, δικούς του αστερισμούς, σε μια δική του ουρανογραφία, με ίσως πιο όμορφες παρέες αστεριών που θα κρύβουν νέους μύθους και να φέρει τον ουρανό πάλι κοντά στους ανθρώπους.

“… με τον εξάντα του στο χέρι …. το ύψος γοργά υπολόγιζε” με τον Ζαχαρία Κυλαδίτη, συνταξιούχο πλοίαρχο Ε.Ν. και Πρόεδρο του Σωματείου Συνταξιούχων Ν.Α.Τ. “Ο Βροντάδος”.

Περιεχόμενο μαθήματος: Με τη βοήθεια του εξάντα, οι παλαιότεροι ναυτικοί προσδιοριζαν το στίγμα και χάραζαν την πορεία του πλοίου τους. Στη σημερινή εποχή η χρήση του δεν είναι τόσο διαδεδομένη λόγο των ηλεκτρονικών συστημάτων. Ακόμα και έτσι όμως, ο χειρισμός του παραμένει μια πολύ ενδιαφέρουσα και γοητευτική δραστηριότητα.